Att komma hem....

Jahapp så har man varit hemma hos päronen i 1 och en halv dag redan...fort går det. Kom hem i går vid halv sex, då hade mamma gjort stuvade makaroner och köttbullar som jag bett om.....mums, mums...sen gick jag till hallen för att träna lite fotboll med laget och det var jättekul. Hade verkligen sett fram emot det jättelänge, jag saknar fotbollen mycket nere i Göteborg. Så det var så himla kul att få lira lite....för det var ju verklgen länge sedan jag ens rörde en fotboll...så det gick lite ringrostigt tyckte jag först men det blev bättre och bättre....tror faktiskt att jag ska ta med mig en fotboll till Göteborg när jag åker hem på söndag så jag åtminstone kan bolla lite..........inte i lägenheten dock men det finns en jättefin konstgräsplan nära huset där jag bor...så man kan ju gå dit.....planen heter backavallen..lite komiskt faktiskt....
Efter träning så travade jag hem för att träffa mina bröder och den enas flickvän...mycket trevligta tt träffa dem...speciellt stora storebror och hans flickvän som jag inte sett på ett antal månader eftersom de säsongar i Lindvallen och med andra ord inte ens var hemma vid jul...så det var ett tag sen jag såg dem.
Jaha det var gårdagen det..........................vad har hänt idag........förmiddagen användes till lite studier...efter lunch åkte jag och pappa till Factory och kollade lite...jag handlade ett par jeans och en träningsoverall...pappa handlade lite mer..sa åt honom att nu är det bäst att du gömmer lite i garderoben så inte mamma ser..hahaha! Sen hade jag och pappa fått i uppgift  att köpa vin till en som fyller femtio...ingen lätt uppgift ska jag säga...men vi får hoppas att vi gjorde ett bra val...som far sa det måste va bra det va ju dyrt.....
Sen skulle det handlades mat också....men det va ju inte så jobbigt. På kvällen lagade fadern lövbiffrulader och råstekt potatis mycket mycket gott..........bäst att passa på att äta en massa goa saker som man inte lagar själv när man är hemma.
I morgon är det kalasdag...två ska jag försöka hinna med i alla fall...en 20 åring och en 50 åring.

Så nu är det väl snart dags att gå och sova!

Sov gött och dröm sött!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0