Vad mycket som kan hända...

Jaha vad har hänt sen sist. jo jag har vart i skolan förstås.....just nu känns det som att dagarna bara rusar iväg och jag hänger inte riktigt med...hallå sakta ner lite. Men det är väl så det är när man läser på universitet antar jag...blir lätt lite rörigt när man dessutom skall läsa två kurser samtidigt...men jag ska inte klaga det finns de som har så mycket mer än jag...jag säger bara att det blir lite rörigt i min hjärna och det gillar jag inte...jag gillar att ha koll åtminstone på det mesta.
Igår började jag att göra en kostregistrering som jag ska hålla på med i tre dagar, en uppgift i näringslära som är en del i en kurs vi läser just nu. Man ska skriva ner allt man äter under tre dagar, så just nu är det mycket mätande här.....men det skall ändå bli intressant att se vad man får ut för resultat av det på laborationen.

Igår var jag med om en hel del i lokal trafiken här i Göteborg. När jag och Emma skulle ta spårvagnen från skolan till korsvägen så var det stopp, så alla linjer var försenade. Vi fick ta en buss istället som tog typ 10 min längre tid men det är ju "alltid trevligt med lite sightsing"........jahapp väl framme vid korsvägen är det 12 min kvar till spårvagnen kommer....inte marginalerna på vår sida idag......ja vet man blir bortskämd med att det går mycket spårvagnar/bussar när man bor i stan. Äntligen kommer spårvagnen och vi börjar åka mot Skatås...efter ca. en station är det en spårvagn framför oss som stannat....ånej inte igen men den kommer igång igen och vi kan fara vidare. Äntligen framme för att ta oss en löprunda tillsammans med Evelina. Inte världens bästa väder..regn.... såklart men det var skönt ändå.  På vägen hem fortsätter det att hända spännande saker. En kvinna pratar i en mobiltelefon som det visar sig att hon hittat, hon pratar med tjejen som äger den, mobiltelefonen lämnas hos föraren så att tjejen kan komma och hämta den när spårvagnen kommer tillbaka till hennes hållplats.....ja vad ska man säga det finns fortfarande ärliga människor, HÄRLIGT!

Men vänta det är inte slut än, lite senare kliver det på en man som frågar föraren hur lång tid det tar att åka sightsing med den här spårvagnen...föraren tittar lite konstigt men svarar nåt tillslut. Mannen ser nöjd ut och går och sätter sig. Jag funderar starkt på om han fick se nåt spännande jag menar det  var ju ganska mörkt så han lär ju inte ha sett så mycket och den sträckan som spårvagnen en trafikerar är kanske inte Göteborgs mest spännanden heller men men alla är olika...  ja där ser ni vad mycket man kan få vara med om på en enda dag i lokal trafiken.

 Nej nu ska jag till skolan...

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha sitesajting! sånt tycker man om! Hoppas du har haft en bra dag!

2008-01-24 @ 19:14:32
URL: http://gunnsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0