Helg i Götet...

Igår var det lördag.....då umgicks jag med Emma och två av hennes kompisar från Oskarshamn som var och hälsade på. Vi var först på stan en sväng..sen blev det Liseberg...jag åkte en karusell faktiskt..Flumeride. Sen satt jag i solen och bara gottade mig...riktigt härligt! Måste bara berätta en lite konstig grej som hände på Liseberg......jag och Emma satt på en bänk, bredvid oss satt yngre män med en barnvagn...plötsligt vänder sig den ena emot mig och frågar: Är du kille?...eeeh nej svarar jag. Nehej för det trodde jag...trodde du var hennes kille säger han och pekar på Emma. Jaha men så är det inte svarar jag. Då kommer killens flickvän och hansäger till henne...tycker inte du att hon ser ut som en kille........då gick jag och Emma. Hallå, har folk inga hämningar...nog för att jag blivit kallad för kille förut...många gånger..... men det här tyckte jag var lite väl.
Jaja...sen när alla var nöjda och hade åkt klart åkte vi hem ch fixade mat...blev grillad fläskfile och potatissallad...det var gått det.
Idag har jag umgåtts med mina kära mölndalsvänner hela dagen. De kom och hämtade mig på mölndalsbro vid halv elva....då åkte vi ut till lilla Amundön och badade...där finns en tempererad pool som ligger precis vid havet....i poolen var det 31 grader...jätteskönt! Max trivdes som en liten fisk i vattnet...jätteduktigt är han på att simma med puffar trots att han bara är 2år. När det var färdig badat...åkte vi hem till Mölndal....där blev det lite mat...grillad korv och hemmagjord färskpotatissallad...smaskigt. Efter maten fick jag ansvar för lille Malte...som snart är 1mån...en stund..så vi tog en promenad medans föräldrar och storebror Max vilade sig...det verkade behövas...för allihop sov en ganska lång stund. När de väl vaknade var det sen em/kväll...blev fika och lite mat till barnen...sedan dags att gör iordning barn för sängen innan jag blev hemskjutsade. Var riktigt kul att träffa dem igen hela familjen...de är så underbara allihopa.
Så jag tycker att jag haft en jättebra helg här i Göteborg. Imorrn vet jag inte vad jag ska hitta på på fm. beror väl lite på väder...på em. ska jag förhoppningsvid träffa Evelina och även Emma när de har slutat jobba.

Här skulle det ha kommite en bild på  lille Malte...men kameran dog innan jag hann lägga in dem.

Klart Slut!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0