längesen sist

Ja nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Väldigt mycket...fast kanske egentligen ingenting har hänt sen sist.
För en vecka sedan travade jag runt i slottskogen med Max och tittade på en massa djur.....var faktiskt riktigt kul....verkade Max också tycka...han härmade ivrigt mig när jag sa vad det var för djur vi tittade på. Efter att vi ätit lite så fick jag mig en härlig promenad från slottskogen in till valand medan Max sov i vagnen. Sedan bar det iväg ut till mölndal...där blev det lite grillning och sedan faktiskt året första dopp i sjön...var riktigt skönt!
På lördagen ner på stan på fm för att handla lite presenter till kusin Christer som fyllt 40 år.....sedan hem och fixa lite i lägenheten och förbereda lite mat.....på kvällen kom stora storebror och flickvännen...och hör och häpna jag lyckades guide dem rätt direkt....hör och häpna 2...min bror kom precis när han sagt att de skulle komma...det ni!
Söndagen så var vi nere på stan en sväng först...sedan ut till kortedala och hälsa på kusin Josefin, lille Felix, Bella och Peter....riktigt kul att träffa dem alla igen och extra kul för brorsan tror jag som inte träffat sin kusin sen jag komfirmerade mig...och det var ju ett tag sen.
Måndag gick vi upp kl.6....för att komma iväg vid sju...mot Ullared...flickvännen hade lyckats övertyga min bror att vi skulle åka dit...trots att han inte var så där jättelycklig över det...
Var ingen kö och inte jättemycket folk därinne heller så det gick riktigt smidigt att handla.....när vi var klara med det bar det av hemåt mot Valla och föräldrarna. Var kul att träffa föräldrarna igen även om det inte var så jättelänge sen sist.
På tisdagen bara tog jag det lugnt....var ute och sprang en sväng bara.........på em. var jag med mor och far och hämtade deras nya bil......sedan var vi och kollade på sköldinge-floda...sköldinge vann..... tur!...jag skulle egentligen ha varit hemma i Valla och tränat...hade verkligen sett fram emot det...men så var det inga träningar den här veckan...typiskt!...efter  matchen hem och kolla på Sveriges match så klart.
I övrigt har det inte hänt så mycket mer den här veckan....onsdag, torsdag och fredag..har jag gått lite inskolning på jobbet för att få lite uppfräshning i minnet och träffa de nya pensionärer som flyttat in sen jag jobbade sist........det hade dock inte skett speciellt mycket där på 10 månader.....är sig väldigt likt.
Det är "härligt": ) att återigen bli kallad för kille....få kommentarer om hur man ser ut......vad man har för frisyr och hur man egentligen är klädd...att ena stunden vara guld värd för att i nästa bli totalt ratad.....tillbaka i äldreboendets värld helt enkelt.

Imorgon ska jag in till K-holm och träffa Mia...vi ska gå och kolla på Ellwynskas studenter...kanske hälsa på några gamla lärare också...ska bli riktigt kul! På kvällen är det 40+40 fest i Hälleforsnäs som gäller.

Det var allt jag hade att förtälja...just nu.
får försöka uppdatera lite oftare kanske....?

Goodbye!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0