Cup, utgång, fest, skola, valborg........

Nu går tiden så där jättefort igen...jag förstår inte...förra helgen bara sprang iväg. Fredag innebandycupen typ direkt efter skolan bara hem och äta lite...den höll på till typ 22 och sen var det utgång på Avenyn 1,fritt inträde och drinkbiljett tackar man ju inte nej till..jag pallrade mig dock hem vid två tiden eftersom jag skulle på 40 års festen på lördagen...tänkte ju då att jag skulle sova lite längre på lördagen..men nej,nej kl. 8 vaknar jg och kan inte somna om bara att gå upp då. Cyklade ner på stan för att hitta något till 40-åringen samt något att ha på mig...tog lite tid men hittade något till slut. Väl hemma ringde jag och kollade när jag skulle komma...hade nämligen lovat att hjälpa till lite innan......skulle vara där vid 16 så jag han lagom äta och byta om innan det var dags att åka......väl framme möter jag en något stressad GUn och Per...efter i tidsplanen tydligen....han skulle iväg och hämta den som skulle ha hand om musiken..hon stod oh gjorde soppa..ingen av dem har bytt om och i festlokalen är det inte dukat och gästerna kommer kl 18 TIDSOPTIMISTER tror jag att det kallas...men vi hann faktiskt i tid....och festen den blev jättetrevlig..trots att jag bara kände tre personer innan och alla var minst 10 äldre än jag många av de ca. 30 personer som var där var sådana som Gun lärt känna genom scouterna och så är det ju även med mig.....en stående fundering under kvällen framförallt hos de som inte var scouter var vad "scouta" egentligen innebar och det kan man ju faktiskt undra...för det kan vara allt mellan himmel och jord ska ni veta.
På söndagen så kan jag säga att jag sov...lite längre än till 8 om amn säger så......resten av dagen tillbringades med att göra såna där mindre roliga men nödvändiga saker..tvätta och städa...bakade lite bröd också.

Sen var det ny vecka igen måndag och tisdag innebar föreläsningar om cancer och jag kan ärligt säga att jag hade rätt svårt att greppa dessa...hoppas det blir bättre till nästa vecka..då föreläsningarna fortsätter.
Onsdagen var det ju valborgsmässoafton men tror du att jag var ledig...nej..de tyckte att en liten AFU om sår-kompression och oxygen var bra att ha mellan 13 och 16...vet inte om jag håller med men dit gick jag i alla fall.
På kvällen träffade jag några kompisar och vi var ute och kollade på Chalmers Cortegen och sen var det utgång som gällde.Trevligt och roligt var det. Vi var först på Avenyn 1..men det var visste salsa kväll där och det är ju inte så kul om man inte kan dansa salsa så vi gick vidare till Ferdinand. Mycket folk på stan men inte så jättemycket folk på själva stället..men det var kul ändå. Vid tre tackade vi dock för oss och begavs oss...så vid halv 4 var jag hemma...så torsdagen tillbringades med att sova lite längre och sedan att renskriva lite metoder..hoppas att nått fastnade samtidigt som jag skrev.
Idag har jag suttit i skolan och pluggat..frågan är bara vad jag har fått gjort egentligen???? jag blir så trött på mig själv....här har jag suttit mellan 9 och 16.30 och vad har jag fått gjort?? inte så j-vla mycket...skrivit om aterskleros, bröstsmärta och kranskärlssjukdom..... men men det är som det är...men jag måste verkligen skärpa mig om jag ska fixa sista tenta.
Nej nu skall jag dra mig hemåt!

Och om det är nån som undrar varför jag bara skriver..typ helt sjukt låna inlägg och inte så ofta så beror det på att jag fortfarande inte har nån dator..skulle ju vara klar preliminärt den 28 april....men nej då...nytt preliminärt datum 13 maj...hurra!...jag blir bara så trött på att sådant ska behöva ta sån j-vla tid...BAAH!!!

Nej nu ska jag sluta klaga och cykla hem istället.

Moss och grantott på er!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag kommer ner den där helgen som vi har pratat om!! =) Golftävlingen var visst helgen efter! Hör av mig antingen imorgon eller på söndag! =)

2008-05-02 @ 19:38:33
URL: http://gunnsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0