Helg=plugga och annat...

Fredagen ängnades åt att först plugga lite grann sen laga och förbereda lite mat. Sedan städa och plocka undan lite.  Vid 16 så kom E och vi satte oss och pluggade psykiatri tillsammans, tror vi satt i typ 3 timmar sedan var vi så hungriga att vi inte orkade mer. Så då blev det att fixa lite mat. Efter maten tog vi en kort kvällspromenad runt backaspåret....var riktigt skönt faktiskt...sedan var vi såklart tvugna att belöna oss...både för att vi pluggat så duktigt och varit ute och gått...så då blev det lite chokladmousse..mums mums!...efter den och en del pladder och snabbt utkastade frågor till varandra om psykiatrin så var det dags för E att bege sig hemåt.
Lördagsförmiddagen........ vad hände då egentligen? tror inte att jag gjorde nånting vettigt faktiskt, jo jag var ute och sprang en sväng...det var det enda. Vid ett var det dags att sätta sig på cykeln och bege sig hem till E för lite mer pluggande....var dock tvungen att stanna till nere på stan och gå in på SB och handla lite å dricka.. till ESC på kvällen....var för övrigt väldigt mkt folk på SB, så jag fick stå i kö ganska länge...började väl cykla från stan vid tio i två.....och som vanligt när jag ska försöka cykla till E så har jag inte fattat den väg hon har försökt förklara för mig ett antal gånger..så jag cyklade väl nån helt annan väg och det tog sin lilla tid.....men vid halv tre var jag i alla fall framme...så då var det bara att sätta igång och plugga...denna gången var det onkologin som stod på tur samt att repetera psykiatrin också....det var himla härligt väder så vi satt ute och pluggade...riktigt skönt faktiskt...
Även denna gång satt vi ungefär tre timmar och pluggade...sedan gick vi in och fixade i ordning mat lite snabbt. Sedna var det duscha och göra sig iordning som gällde...vid kvart över sju kom E´s kompis N och hämtade oss. Sedan bar det av till V en annan kompis till E, där vi skulle kolla på ESC tillsammans.  Mycket trevligt var det, det är ju så mycket roligare att vara några stycken och kolla så att man kan diskutera musik, kläder, kommentarer osv.
Sen gick det ju inte jättebra för Sverige då...men som N så klokt sa det gör det ju aldrig när man tror att det ska göra det..nästa år borde vi kanske skicka den sämsta och se om det går bättre.
Sen blev det lite allmänt snack och prat innan vi blev skjutsade hem till E igen.......då var klockan typ 1 och jag var inte så jättemotiverad att ta cykeln hem då kan jag ju säga.....men E var så snäll så jag fick sova hos henne....himla skönt att slippa cykla hem mitt i natten...tack för det E!!!
Vi sov rätt länge...... till elva typ...sen blev det lite frukost och sen satte vi oss och pluggade ett tag igen. Vid halv tre tog jag cykeln och började cykla hemåt.........på hemvägen fick jag ett infall och cyklade upp till Backaplan och där blev det inhandlat nya springkläder...tyckte det vore kul med nått nytt, snyggt att springa i.

Så det var den helgen det! tycker faktiskt att både jag och E kan klappa oss på axeln och säga att vi varit duktiga i helgen.
Antal dagar kvar till tentan: 3

Det var alles!
Kram : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0