F-rbannade, j-vla...cykelj-vel!!

Jaha idag har jag gjort första dagen på praktiken. Igår var jag bara där och blev rundvisad på avdelningen och så där. Så idag var som sagt första "riktiga" dagen, och den var väl helt okej. Min handledare var sk. "receptionist" just idag vilket innebär att man inte har några patienter utan man hjälper de andra ssk. med olika administrativa saker så som att ringa, faxa, skriva in nya patienter mm. detta för att de andra skall få mer tid för patienterna. ett bra tänk tycker jag, men kanske inte jättekul när man är student, men imorrn jobbar vi som vanligt. Idag har jag även varit en sväng till skolan också, processorienterad handledning på em.
Så nu har jag berätta vad som hänt sen sist, så nu kan jag ägna restén av detta inlägg åt att klaga och vara irriterad!
Var ju då och hämtade ut min cykel igår innan praktiken. Allt verkade okej och det gick bra att cykla hem...om man bortser från att det regnade hela tiden. Så imorse när jag kommer ner och leder ut cykeln och sätter mig på den för att cykla iväg så märker jag att själva däcket har lossnat från fälgen eller vad man ska säga. Jaha ja det var bara att leda in cykeln igen och skynda sig till bussen. Alltså vad är detta..först tre punkteringar på typ en månad och nu detta..varför? varför? vad gör jag för fel??? tycker inte att jag cyklar speciellt" vårdslöst" men nåt gör jag ju tydligen....suck, suck och trippelsuck..jag blir så j-vla trött och irriterad på dettta. Det är nog inte meningen att jag ska cykla tror jag, eller???
Till råga på allt så är bussen jättesen så jag kommer försent till praktiken..okej det var typ bara en kvart men ändå, ganska pinsamt och första dagen dessutom.

GRRRRRR..det var allt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Men vaddå? hämtade du ut den i tisdags o så var den paj i onsdags igen?! fasen, gå tillbaka till samma ställe o prata med dom... dom borde ju kunna fixa det tycker jag!

Hoppas det går bra på praktiken nu, o att övernattningen går bra imorgon! =)

2008-11-13 @ 19:16:11
URL: http://gunnsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0