Så mycket 18 miniorer kan låta..

Jaha så har ännu en vecka gått..tiden bara försvinner och det är bara att försöka att hänga med. Hittills idag så har jag verkligen inte gjort nåt vettigt alls..ganska skönt faktiskt, men lite slö känner man sig ju. Skall snart försöka ta tag i mig själv och dammsuga och sen laga mat, så man får något gjort idag, sen är det match ikväll mot Stenungsund...hoppas på vinst!
I torsdags jobbade jag kväll, vilket innebär start kl. 13.30. Gjorde inte så mycket hann med en joggingtur på fm. innan det var dags att åka iväg. Fredagen var det dagtur och eftersom jag inta var hemma förrän strax efter 22 dagen innan så var man lite trött när klockan ringde kl. 05. Jobb till kl. 15.30 och sen bara hem och slänga ihop packningen för övernattningen och bege sig till Netto för att handla med de andra ledarna. Sen till scouthuset och packa in allt innan barnen började droppa in strax innan 18. Kvällen stratade med disco och danstävlingar sen blev det avbrott för lite mat efter det vard et dags för gosedjurstävling och godis. Efter detta startade den stora procedur då alla ska lägga ut sina liggunderlag/madrasser och sovsäckar där de ska sova och sen se till att alla borstar sina tänder, det tar sin lilla tid kan jag säga. När dettta var avklarat var det dags för L beryktade sagor som innebär att alla får säga ett ord som de vill ha med i sagan och utifrån detta hittar hon sedan på en saga, mycket imponerande tycker jag och barnen älskade det. Efter två sagor var det dags att släcka och försöka få dem att somna och det gick faktiskt ganska hyfsat.
Övernattningen avslutades vid 14 tiden på lördagen och efter att vi ledare städat och gjort i ordning i scouthuset så var det dags att gå hem med allt sitt pick och pack. Kan säga att jag var ganska seg resten av lördagen. Det enda jag gjorde var att ta en promenad och det var faktiskt riktigt skönt, hjärnan behövde nog luftas lite för jag kan säga att 18 st 8-9 åringar kan låta rätt bra.....enda gången det var helt tyst var mellan ca. 23.30 och 06 då de faktiskt sov.

Klart slut vargtjut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0