Onsdag- Torsdag

Gårdagens skoldag blev inte riktigt som jag hade räknat med......start kl 9...för föreläsning om organdonation var vad man trodde...men men vad fel man kan ha. Vi hade blivit ihopblandade med T5 som skulle ha föreläsning om organdonation nu på fredag....så nån föreläsare dök inte upp....suck!...de lyckades dock att få dit föreläsaren som skulle följa upp donationsföreläsningen med lite etik. Var en sjukhuspräat som hade föreläsningen och även om den var lite lösryckt ur sitt sammanhang...så var den så himla bra...bästa etik föreläsningen jag hört. På eftermiddagen var det uppstart för processorienterad handledningt...visst låter det fint..handlar egentligen bara om att en grupp studenter träffas tillsammans med en handledare och diskuterar olika saker som ex. hänt påm VFU..men tror att det kan vara himla bra och lärorikt på ettt sätt.
På kvällen var det dags för innebandyträning igen...men det var kul..fick några nya blåmärken och så där.
Idag har vi haft "klinisk utbildningsdag" på östra sjukhuset...vi fick gå runt på lite olika avd./mott. på sjukhuset och där berättade en ssk lite om vad de gör och hur de arbetar där och så. ...var faktiskt ganska intressant...och man börjar verkligen fatta vad mycket olika saker man kan jobba med när man är färdig.
När dagen var slut så åkte vi till E för att träna lite HLR....hade ju det i T1 och nu är det snart dags för någon påbyggnad och då var det viktigt att man hade tränat sa de...så det har vi gjort nu.
Imorgon är det fredag= inga föreläsningar.....då ska jag försöka att läsa/kolla igenom tre böcker om tremor och parkinson...till vårt grupparbete....hoppas att jag hinner igenom alla åtminstone lite snabbt för då kan jag känna mig nöjd och inte behöver plugga nåt mer i helgen.

Klart slut för nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0