Nervositet- JA!

Om 12 timmar och 5 minuter så börjar F:s dop och jag skall ju vara fadder. Börjar faktiskt bli lite nervös fast jag kanske egentligen inte behöver vara det. Jag känner mig ju verkligen hedrad och stolt över att jag får bli faddre till F.
Tror att jag kan min bibeltext ganska bra nu, har tränat lite hela veckan på den så nu hoppas jag att den sitter,

Markusevangeliet kapitel 10 vers 13-16
Folk kom till Jesus med barn för att han skulle röra vid dom
Men lärjungarna visade bort dom
När Jesus såg det blev han föragad och sa:
"Låt barnen komma hit till mig och hindra dom inte,
Guds rike tillhöra sådana som de
Sannerligen om man inte tar emot Guds rike som ett barn kommer man aldrig dit in"
och han tog dom i famnen,  la händerna på dom och välsingnade dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0