Helgen och starten på veckan...

Jobbet i fredags kväll gick bra, fast jag var helt slut i huvet när jag kom hem vid 22. Då skulle jag försöka packa till övernattningen med scouterna. Som tur vad hade jag börjat plocka fram lite innan.......trots detta kom jag inte i säng förrän vid tolv....och sen var jag ju tvungen att gå upp strax efter sju för att vara vid scouthuset 8.30. När alla barn.. närmare betsämt 19 st hade anlänt bar det av mot Björkö. Det blev en mycket intensiv helg både för barnen och framförallt för oss ledare med mycket aktiviteter och ganska lite sömn. Vi hann bl.a. med att tälja, leka massor, lösa chiffer, "bestiga ett berg", elda och göra hajkbomb och grilla samt ett spår med frågor och övningar för patrullen. Det ni!
Jag kan säga att jag var ganska trött när vi var tillbaka vid scouthuset vid tre tiden på söndagen.
I måndags hade vi föreläsning hela dagen 9-16...det handlade om våld i nära relationer...var riktigt intressant faktiskt. Våld handlar om makt och kontroll.......men också om demokrati och jämställdhet....var en utav saker som vi fick reda på.
Idag hade vi bara föreläsning mellan 13 och 16...så förmiddagen ägnade jag åt en springtur och start av packning. Träffade E och E i skolan vid 12..vi käkade lunch och pratade om vad vi skall ha för bra argument på måndag då vi skall träffa läraren som är ansvarig för X-arbetet i T6.
Kvällen har ägnats åt att packa...för imorrn efter föreläsning om Fyss och FAR så bär det av till Lindvallen och brorsan..ska bli himla roligt.........nu sitter jag och funderar på om jag kommit ihåg att packa ner allt jag behöver...jag hoppas det.......


Kommentarer
Postat av: Tessan.W

Kul, att du hittat ett lag att träna med =)

Hoppas allt går bra i skolan ??

Kram

2009-04-22 @ 13:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0