Länge sedan nu...

Väldigt, väldigt länge sedan det blev något plitat här, lathet, tidsbrist och internetstrul är väl de främsta anledningarna till detta. men allt detta skall det förhoppningsvis bli bättre med framöver. Jag skall göra en snabb redogörelse för de tre veckor som gått sedan jag skrev senast.

Vecka 7:
Sista psykveckan bara rullade iväg och plötsligt var det sista dagen. Trots att jag inte är jätteintresserad av psykiatri så har jag ändå tyckte att det varit intressant och lärorikt. Innebandyträningar och match hanns så klart också med. På söndagen var det springning och lite förhör med E som gällde.

Vecka 8:
Första äldreboende veckan, det är som vanligt nervöst när man ska till ett nytt ställe. Men jag hittade ju dit och handledaren verkade vara bra. Blev ju bara tre dagar på praktiken innan det bar av hem på onsdag kväll. Hann med att träffa F en sabbis då. På torsdagen bar det av mot Mora tillsammans med mor och far. Väl framme var det bara att sätta igång med förberedelserna, hämta nummerlappar, valla skidor vilket ju tar sin lilla tid och sen testa skidorna såklart. Sedan var det bara att käka mat och börja ladda ordentligt...det är nu man börjar bli lite nervös! Fredag morgon uppladdning med ordentlig frukost och sedan avfärd mot starten vid 9. Jag och mor startade kl. 10.30 och det är något speciellt när man står där på startgärdet och väntar på att få sätta igång...det är så kallt om händerna att det värker i dem och man bara vänatr på att få komma igång så man blir lite varm. Så går snöret upp, Vasaloppsjingeln spelas och speakern önskar alla lycka till i spåret...det är en alldeles speciell känsla som nog inte går att beskriva.
Sen var det bara att skida på, jag tyckte att det gick hyfsat bra trots oträning och nysnö. Tiden blev 3.36 vilket ju är långsammare än min bästa tid men bättre än min sämsta så jag är nöjd.
På kvällen gick vi ut och åt nästan alla från släkten som var med uppe i Mora, himla trevligt.
Lördagen spenderades med att kolla in Tjejvasan och stan. På kvällen kom stora storebror och Sabina ner från Sälen vilket var jättekul, har ju inte träffat dem sedan i oktober.
Söndagen var det dags att åka hem igen först till Valla och sedan vidare med tåget till Göteborg. En himla trevlig helg blev det med skidsläkten.

Vecka 9:
Dags för praktik igen, nu börjar man komm in lite mer i det. Det som slår mig mest är att det är så himla mycket papper och inte så mycket patientkontakt, men det är väl så det är. På måndagen fyllde E år så Grattis till henne!
Sedan var det allt annat som vanligt denna vecka, träningar och scouter och sedan match på söndagen.

Vecka 10:
Det är det nu. Sista kommunveckan, shit vad fort det går. Har inte hunnit hända så mycket mer än så länge, var träning igår som vanligt och idag fick det bli en springtur efter praktiken.
Idag fyller mina kära bror år så Stort Grattis till honom!

Det var alles, redogärelsen blev visst inte så kort trots allt.

Klart slut över och ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0